Ile kosztuje kampania AdWords i co ma na nią największy wpływ?

Płatne reklamy w wyszukiwarce, to coraz popularniejszy sposób promowania wszelkich produktów oraz usług. Mimo tego, spora część osób i tak ma wątpliwości co do kosztów, jakie koszty będzie trzeba ponieść z tego tytułu. Jak wiadomo, z uwagi na pewne ograniczenia w budżecie nie każda firma będzie mogła sobie pozwolić na wygórowany wydatek na taki cel. Przed podjęciem ostatecznej decyzji, musimy się przekonać czy jest to rozwiązanie dla nas, a także co warunkuje cenę reklam Google Ads.

Ile kosztuje kampania AdWords? Tak naprawdę, na to pytanie nie ma jednoznacznej odpowiedzi, gdyż warunkuje to wiele zmienny. Większość osób, które decydują się na Google Ads są przekonani, że płacimy się wyłącznie za poszczególne kliknięcia, natomiast należy jeszcze dowiedzieć się i zrozumieć, co ma bezpośredni pływ na cenę kliknięć.

Koszt kliknięć,  a intensywność działań konkurencyjnych firm

Na cenę kampanii AdWords, duży wpływ będą miały działania podmiotów, które stanowią naszą konkurencję. Jeśli pragniemy promować się na popularne słowa, musimy pamiętać o tym, że branża ta niesie za sobą wysoki dochód, stąd firmy mogą płacić dość sporo za pojedyncze kliknięcie. W niektórych przypadkach, Google może wymagać za jedno kliknięcie zapłaty kilkunastu, a nawet kilkudziesięciu złotych. Wielkość konkurencji powoduje intratność biznesu, a zatem i cena za kliknięcie może być wyższa. Kiedy zależy nam, by kampania Google AdWords zapewniła nam wyższe pozycje niż konkurencja, musimy liczyć się z tym, że będziemy musieli zapłacić po prostu więcej. Kiedy do systemy AdWords docierają pytania, dochodzi do aukcji i wówczas oferowane ceny są weryfikowane, co decyduje w konsekwencji o tym, jaka będzie kolejność wyświetlania danych reklam. Pamiętajmy, że mamy do czynienia z system czasu rzeczywistego, dlatego zmiany stawek nie powinny nas dziwić. W każdym momencie, ceny mogą wyglądać zupełnie inaczej.

Jak słowa kluczowe wpływają na cenę?

Musimy być świadomi istoty konkretnych słów kluczowych. Dla tych, którzy nie mieli wcześniej styczności z systemem AdWords, może nie być to oczywiste, że jest to wskaźnik szalenie istotny. Z technicznego punktu widzenia, każde słowo kluczowe może przybierać swoją wartość z zakresu od 1 do 10. Kiedy będziemy kontrolować system, dostrzeżemy wyniki, które będą dla nas wyświetlana pod postacią np. 1/10 lub 10/10.

Jak na koszty Google Ads, wpływa jakość słów kluczowych?

Uznaje się, że 7/10 to wyjściowa i domyślna wartość, kiedy chodzi o wynik pod względem jakości, w czasie dodawania nowego słowa kluczowego. W związku z tym, to wartość zupełnie neutralna i na cenę nie ma ona bezpośredniego wpływu. Kiedy wynik okaże się lepszy, ceny mogą być znacząco obniżone, np. w wypadku 10/10 spotkamy się z redukcją kosztów o 30%. Jeśli jednak osiągnięty wynik to 1/10, wydatek z jakim możemy się spotkać, będzie mógł wzrosnąć o nawet kilkaset procent. Jakość ma także w pewnym sensie wpływ na to, jaką pozycję może zająć konkretna reklama. Kiedy stawka jest jednakowo, kluczowe słowo z lepszym wynikiem wyświetli się znacznie wyżej, niż to z wynikiem słabszym. Dodatkowo, kiedy wynik okaże się zdecydowanie niski, niezależnie od zaproponowanej stawki, system będzie starał się ograniczyć ilość wyświetlanych reklam dla tego słowa.