Jak przygotować dobry artykuł na firmowego bloga seo?

Założenie bloga firmowego to jedno, a prowadzenie go to druga sprawa. Okazuje się, że choć z tym pierwszym wielu może nie mieć żadnego problemu, z pisaniem dobrych treści pojawiają się już problemy. Bo przecież nie chodzi tu tylko o to, aby raz na jakiś czas zamieścić jakiś tam tekst. Jak więc jest z tym pisaniem?

Podstawą prowadzenia bloga jest regularne publikowanie artykułów. Inwestując w taki blog pozycjonowanie strony firmowej może być naprawdę skuteczne. By jednak tak faktycznie było, trzeba przygotować dobrej jakości teksty. Jak się za to zabrać?

Dobry temat to podstawa

W pierwszej kolejności, trzeba wybrać temat artykułu. Dla niektórych przedsiębiorców to proste, ponieważ bardzo dobrze czują się w branży, w której prowadzą swoją działalność. Mają obszerną wiedzę dotyczącą swojej bogatej zresztą oferty. Tematy artykułów dobierają na różne sposoby, czasem kierując się swoimi indywidualnymi upodobaniami. Dzielą się z czytelnikami tym, co ich mocno interesuje i fascynuje. I jest to bardzo dobre rozwiązanie. Przynajmniej teksty te są przyjemne w odbiorze i wartościowe. Przedsiębiorcy, którzy mają bezpośredni kontakt z klientami, wiedzą, jakie mają oni pytania, jakie wątpliwości. To też inspiruje ich do tworzenia tematów poszczególnych artykułów. Wielu pisze artykuły na blogi seo dotyczące nowości na rynku, trendów w określonej branży itd. Przed wyborem tematu artykułu trzeba zwrócić uwagę na listę słów, na które ma być pozycjonowana strona firmowa. Warto, aby się z nimi wiązały, bo przecież łatwiej będzie umieścić je w danym tekście. Temat powinien być bliski wiedzy piszącego, aby tekst był merytoryczny, spójny i przyjemny do czytania. Źle dobrany temat sprawi, że artykuł będzie się pisało ciężko. Piszący zapewne niejednokrotnie będzie się zastanawiał, co jeszcze napisać, co dodać, żeby ten tekst był dłuższy. Można więc wyobrazić sobie jakość tego tekstu.

Wnikliwy i skuteczny research

Zanim ktokolwiek przystąpi do napisania artykułu na bloga, musi przeprowadzić dogłębny research, dobrze się do tego przygotować. Warto zacząć od opracowania podtytułów i choć mniej więcej, rozdzielenia poszczególnych słów kluczowych. Przed przystąpieniem do pisania dobrze jest wiedzieć, co chce się przekazać czytelnikom i jak podsumować rozwiniętą w artykule myśl. Podstawowym błędem jest wymyślenie tytułu i przejście do pisania, w ogóle nie zastanawiając się nad tym, co ma być w kolejnych częściach tekstu. Takie podejście sprawia, że tekst często jest niespójny, pewne fragmenty się powtarzają.

Dobry artykuł zamieszczony na blogu ma pozytywny wpływ na jego popularność i na pozycjonowanie strony firmowej. Należy mieć na uwadze to, że roboty Google też zwracają uwagę na jakość tekstów. Treść wypełniona po brzegi słowami kluczowymi nie sprawdzi się w tym przypadku. Artykuł napisany w sposób nielogiczny i pozbawiony merytoryki też nie zapewni oczekiwanych efektów. Tak jak prowadzenie bloga pozycjonującego jest trudne, tak i przygotowywanie dobrych tekstów sprawia niemały kłopot. Na szczęście są na przykład copywriterzy, którzy świetnie sobie z tym radzą.

SEM ASSISTANT Mateusz Kozłowski
ul. Opoczyńska 9/5
02-522 Warszawa
NIP 5711652076
WWW http://mateuszkozlowski.pl