SEO na dwa sposoby, czyli działania Off-page i On-page

Pozycjonowani stron jest obecnie utrzymującym się trendem w marketingu, będącym jednocześnie jednym z podstawowych i najskuteczniejszych działań marketingowych w obrębie strony internetowej. Działania w celu skutecznego pozycjonowania można podzielić w zasadzie na dwie kategorie – działania off-page i on-page. Obie kategorie mają na celu pozycjonowanie google witryny, by znalazła się w jak największej ilości i na najwyższym miejscu wśród wyszukiwani. Różni się to tylko formami, gdyż on-page dotyczy działań na stronie, a off-page wpływów spoza strony.

Czynniki on-page SEO

·         content – treści na potrzeby pozycjonowanie google, a także obrazki czy banery

·         rozmieszczenie treści na stronie i linkowanie

·         HTML – budowa strony

Działania on-page, czyli bezpośrednio w obrębie strony internetowej w dużej mierze zależy od zamieszczanego na niej contentu. To właśnie teksty decydują o tym, czy użytkownicy sieci zechcą kliknąć w link – więcej kliknięć to lepsza widoczność i skuteczne pozycjonowanie stron www.

Czynniki off-page SEO

·         odnośniki do witryny

·         sygnały z mediów społecznościowych

·         treści ze stron – zaplecze

·         fora internetowe

·         blogi

·         artykuły sponsorowane

·         SEO PR – ze współpracy z dziennikarzami,

·         pozycja domeny (m.in. stabilność serwera, długość istnienia domeny, social feedbackiem)

Na off-page SEO, będące głównie działaniami z zakresu pozycjonowanie stron składają się przede wszystkim taktyki mające na celu pozyskiwanie linków. Im więcej linków pozyskamy, tym skuteczniejsze seo będziemy mieli. Chodzi o to, by domena pojawiała się w innych miejscach. Więcej odniesień i poleceń to lepsze pozycjonowanie serwisu.

Czynniki ilościowe i jakościowe

W przypadku pozycjonowania stron internetowych można odróżnić dwa rodzaje czynników – jakościowe i ilościowe. Trzeba pamiętać, że optymalizacja stanowi proces ciągły. Nie można raz dokonać pozycjonowania strony w google, które magicznie utrzyma się na stałe na wysokim poziomie. Konieczne jest podejmowanie ciągłych działania i dopasowywanie ich do wymogów Google seo. Chodzi nie tylko o ilość, ale także o jakość. Jasne, dobrze mieć więcej linków i contentu, ale jeżeli jest on niskiej jakości i algorytmy powiązane są słabe to ma ona znacznie mniejsze wpływy. Marnie przekłada się to na efekty, o wiele gorzej wpływa na pozycjonowanie stron seo. Trzeba dbać o to, by nasz content na stronie miał skuteczne seo i był merytoryczny, ciekawy oraz odpowiednio zoptymalizowany. Również, gdy chodzi o działania off-page to musimy starać się pozyskiwać lepszej jakości strony i linki. Jeżeli nasza domena będzie miała powiązania z topowymi linkami, stojącymi wysoko w wyszukiwarkach, mającymi wiele rozgłosu i wejść to nasz algorytm będzie silniejszy i odznaczy się skuteczniejszym pozycjonowaniem strony www.

Można także śmiało korzystać ze specjalistycznych narzędzi, które pomogą dopasowywać trendy i słowa kluczowe dla contentu, a także prowadzić kampanie seo. Jedną z najpopularniejszych opcji jest oczywiście Google AdWords, dzięki któremu wywołamy większy ruch z wyników organicznych. Można także, najczęściej robią to firmy, skorzystać z usług specjalistów seo. To osoby, które siedzą w marketingu, znają się na pozycjonowaniu strony internetowej i na bieżąco śledzą aktualne trendy w pozycjonowaniu stron google. Są, zatem w stanie przygotować dla nas kampanię seo na miarę możliwości naszej domeny.