SMS Premium – jak wprowadzić masowe SMS-y w swojej firmie?

SMS Premium to ciekawe rozwiązanie dla firm, pozwalające im znacznie usprawnić swoją obsługę klienta, dodatkowo podnosząc przy tym jej poziom. Jak można wykorzystać masową wysyłkę SMS-ów w swoim przedsiębiorstwie i czy warto to zrobić?

SMS Premium – na czym polega usługa i jak wprowadzić ją w swojej firmie?

W każdym przedsiębiorstwie sprawna obsługa klienta to podstawa jego prawidłowego funkcjonowania. Dzięki szybkiemu reagowaniu na problemy klientów oraz zadbaniu o ich komfort z pomocą przydatnych im informacji buduje się pozytywne relacje z odbiorcami, dba się o wizerunek swojej marki, a także umożliwia się jej szybki rozwój i pozyskiwanie nowych klientów. SMS Premium to narzędzie skierowane do firm, które chcą usprawnić obsługę klienta, nie tracąc przy tym na jej jakości.

Usługa polega na masowej wysyłce SMS-ów za pomocą bramki SMS. Dzięki niej można wysyłać krótkie wiadomości tekstowe na dowolne numery telefonów, co umożliwia równoczesną obsługę wszystkich swoich klientów. Cały system nie wymaga przy tym zastosowania specjalnego sprzętu – wystarczy komputer z dostępem do Internetu, dzięki czemu jest to stosunkowo tanie rozwiązanie, z którego można korzystać niezależnie od lokalizacji.

SMS Premium można z łatwością wprowadzić w swojej firmie – wystarczy zdecydować się na usługę, a otrzyma się dostęp do panelu klienta lub API, z poziomu których można dowolnie zarządzać bramką SMS. System jest bardzo prosty w obsłudze, dlatego świetnie sprawdzi się w każdym przedsiębiorstwie.

SMS Premium – jak wykorzystać masową wysyłkę SMS?

Masowe SMS-y to świetny sposób na usprawnienie obsługi klienta w swojej firmie. Krótkie wiadomości tekstowe mogą bowiem zastąpić bardziej tradycyjne formy kontaktu w wielu sytuacjach, oszczędzając przy tym czas pracowników firmy i pozwalając na ich większą wydajność. W powiadomieniach SMS można zawrzeć wiele ważnych informacji, związanych z działaniem firmy, jej promocją czy ogólną obsługą klienta.

W jakich sytuacjach warto wykorzystać SMS Premium? Wszystko zależy od charakteru firmy i jej potrzeb, ponieważ jest to bardzo elastyczne rozwiązanie, które można łatwo dopasować do swoich założeń.

Wiele firm wykorzystuje powiadomienia SMS w celu informowania swoich klientów o zmianie statusu zamówienia lub przesyłki. Jest to rozwiązanie doceniane przez klientów, dzięki krótkim informacjom mogą oni bowiem łatwo orientować się w postępach w realizacji ich zamówienia. Dzięki temu rzadziej dzwonią też do działu obsługi klienta danej firmy, co pozwala oszczędzić czas związany z kontaktem z klientem.

Masowe SMS-y są też świetnym uzupełnieniem systemu rezerwacji usług w danej firmie. Mogą służyć za potwierdzenia rezerwacji, np. dokonanych przez klienta przez Internet czy aplikację. Wykorzystuje się je również w roli przypomnień o zbliżającym się terminie usługi. Takie rozwiązanie sprawdza się np. w hotelach, salonach kosmetycznych czy salonach fryzjerskich, a także gabinetach lekarskich czy przychodniach, przypominających pacjentom o umówionych wizytach.

Powiadomienia SMS stosuje się również w celu przekazania klientom indywidualnych kodów, które będą im potrzebne do wykonania jakiegoś działania, np. potwierdzenia płatności w banku czy odbioru paczki z paczkomatu. Jest to świetny sposób na weryfikację odbiorcy z pomocą numeru telefonu, często wykorzystywany przez różne firmy i instytucje.

Inne zastosowania usługi SMS Premium to np. informowanie klientów o zmianach godzin otwarcia firmy czy przeniesieniu jej siedziby, powiadomienie o aktualnych promocjach czy przypomnienie o zbliżającym się terminie płatności.

Dlaczego warto wykorzystać powiadomienia SMS w swojej firmie?

Powiadomienia SMS świetnie sprawdzą się w każdym przedsiębiorstwie ze względu na ich liczne zalety. Przede wszystkim jest to opcja znacznie usprawniająca kontakt z klientem i umożliwiająca jego częściową automatyzację, dzięki czemu obsługa klienta może pracować o wiele wydajniej. Odbiorcy pozytywnie reagują przy tym na krótkie wiadomości tekstowe, są one bowiem niezobowiązujące i nie zajmują wiele czasu, a przy tym mogą zawierać wiele przydatnych im informacji. W wielu sytuacjach SMS-y sprawdzą się o wiele lepiej, niż czasochłonne rozmowy telefoniczne.